Kip slachten

9 juni 2009 - Moni / Kelimutu, Indonesië

“Doe mij maar nasi goreng.”

“En voor mij een vegetarische curry.”

We zitten in een piepklein restaurant in het bergdorp Moni, ergens middenop het Indonesische eiland Flores. De eigenaresse sprak ons vanmiddag aan op straat: ‘Komen jullie vanavond bij mij eten.” Het eenvoudige eetcafé ligt net om de hoek en heeft niet veel aanloop van het kleine aantal toeristen.

’s Ochtends stonden we op Kelimutu, een bergtop met uitzicht op drie meren met verschillende kleuren. Volgens de reisgidsen hét hoogtepunt van het eiland, maar we waren slechts met zes man. Nou ja, eigenlijk met tien, want vier lokalen wilden elk een kopje kopi (koffie) aan de man brengen.

Het is dus niet druk in Moni en in het restaurantje is het niet anders. We zijn alleen. Boven de tafel hangt een pitje, een halve plastic Colafles is de lampenkap. Een paar houten tafels met platic stoelen naast het raam waar geen glas in zit.

De eigenaresse kijkt bedenkelijk als wij de bestelling doorgeven. Ze zucht: “Ik heb vanavond een kip geslacht. Kunnen jullie niet iets bestellen met kip?”

Okay.

“Doe mij dan maar nasi goreng met kip.”

“En ik neem dan de kip curry.”

1. corrine:
    22 juni 2009
    Het was vast heel lekker
  2. hannie:
    22 juni 2009
    Hij was in elk geval wel vers die kip.
    Mooiefoto,s weer,ik zou zeggen geniet nog maar lekker van alles en vooral het zonnetje.
  3. carolien:
    22 juni 2009
    Dan was het gerecht in ieder geval vers! haha, het is aftellen voor jullie, bijna op terugreis, geniet er nog lekker van en tot snel!!

groetjes van carolien
  4. Peter en Nel:
    23 juni 2009
    En de koffie was die ook zo vers?
    Mooie foto's trouwens wie maakt ze van jullie samen?
    Nog even genieten.
    Groetjes Nel
  5. Hilde:
    26 juni 2009
    Haha, mooi zeg.
    Ik heb ze wel met veel op een motor gezien, maar niet met z'n zessen!
    En die krater (?) is echt prachtig.
    Ik heb ook zin in vakantie!
    Groetjes Hilde
  6. Lieke Rijkx:
    28 juni 2009
    Een heel herkenbaar stukje, al stond 'mijn' restaurantje in Ziguinchor, Senegal. Grappig om te lezen. Het heeft vast goed gesmaakt.

Tot snel :-)