Druk

16 september 2008 - Pulau Tioman, Maleisië

Eigenlijk zijn we al tijden niet meer in Cambodja. De website deed anders geloven. Na Cambodja hebben wij ook Bangkok en Singapore bezocht en nu zijn we in Maleisie. Wij houden de website dus niet echt 'up to date', want wij hebben het erg druk. Ja, ontzettend druk. Vooral de afgelopen dagen op het Maleisische bounty eiland Palau Tioman.

Wij hadden het druk met snorkelen in het azuurblauwe water.
Druk met het kijken naar vallende kokosnoten op het witte strand.
Druk met het tellen van apen en dolfijnen.
Druk met het lezen van boeken.
Verder waren we druk met het bedenken bij welk restaurant we wilden eten. "Welke van de drie?" "Bij nummer een hebben we al zes keer gegeten. Bij nummer twee al vijf keer en bij nummer drie ook al zes keer."
We waren trouwens niet echt druk met het bedenken wat we wilden eten. We kwamen vaak uit bij de vangst van de dag: een lekker visje van de bbq.
Maar over het algemeen waren we erg druk.
Druk met het drinken van versgeperste fruitsapjes.
's Avonds waren we druk met het bestellen van biertjes en cocktails.

En we waren erg druk met het halen van ons duikbrevet.
Druk met het onder de knie krijgen van alle 'skills'.
Druk met het inslikken van liters zout water tijdens die vele oefeningen.
Druk met het bestuderen van het theorieboek van 250 bladzijdes onder een van de palmbomen.
Druk met het maken van huiswerk op het witte strand.
Druk met zenuwachtig zijn.
Druk met het bewonderen van gele vissen, roze vissen, zwart/wit/rode vissen en felblauwe vissen.
Druk met het maken van het examen (beiden geslaagd met 94 procent).
Druk met het vieren van het behalen van het brevet: PADI Open Water.

Jullie snappen het waarschijnlijk wel; wij hebben geen tijd om deze website elke week actueel te houden.

1. leon en monique:
    21 september 2008
    Hee levensgenieters, Wat leuk te lezen... Leon en ik zijn nl. ook in Singapore geweest van daaruit met de nachtbus naar Noordmaleisie afgezakt langs de noordoost kant ook op Tioman geweest!! wij vonden het daar in een woord fantastisch!!!

Goed zeg dat jullie dat allemaal mogen meemaken.

geniet ervan.

Leon en Monique
  2. carolien:
    21 september 2008
    Wow klinkt allemaal goed waar jullie het druk mee hebben!!! dat wil ik wel inruilen tegen druk met colleges en druk met werken haha! Nou geniet er nog van en duikse, doe de groeten aan nemo daar beneden,

Mochten jullie het nog niet gehoord hebben, wim en anita hebben een zoon, Daan!! Alles goed en mooi manneke.

groetjes carolien en johan
  3. hannie:
    21 september 2008
    Heerlijk dat jullie het zo DRUK hebben met al die leuke dingen,nog bedankt voor het sms je voor Rene zijn verjaardag.
    Wij gaan morgen een paar dagen naar Madrid dat heb ik Rene kado gegeven,hij was erg verrast,iedereen wist het behalve hij.
    lieve groetjes Hannie.
  4. corrine:
    Hoi Hoi,

Wat een mooie foto's. Ik krijg zo ook weer zin om op vakantie te gaan.

Groetjes,
    Corrine
  5. Leny:
    21 september 2008
    Na al jullie verhalen ook maar weer een vakantie geboekt. Niet zo avontuurlijk hoor, we blijven in Europa. Wij gaan morgen voor 10 dagen naar Zuid Frankrijk.
    We genieten echt van jullie reisverhalen. Ze worden ook zo kostelijk geschreven. Nog heel veel reisplezier!!!
  6. Peter en Nel:
    22 september 2008
    Hoi Albertine en Arian jullie vermaken je wel
    te zien op de mooie foro's.
    Ook de reisverhalan zijn gezellig geschreven.
    Geniet ervan.

Groetjes Nel.
  7. Miranda:
    3 oktober 2008
    Hoi mensen van het goede leven,

Wat leuk om weer eens een kijkje te nemen op jullie website. Jullie zijn duidelijk aan het genieten. Groot gelijk. Leuk zeg, dat jullie je duikbrevet hebben gehaald. En ook mooie foto's. Daar valt ons weekje Kos niet mee te vergelijken, ha ha!! Nou, veel plezier nog en genieten.

Groetjes Pascal en Miranda.
  8. Minkita:
    7 oktober 2008
    Hoihoi, jullie zien echt de hele wereld zeg! Wij gaan eind november lekker op huwelijksreis naar Cuba. Twee weken rondreizen! Heerlijk. Heb er nu al zin in (het is daar dan 28 graden!! En hier nu 14...)
    Veel plezier nog.

Minke
  9. Cees en Heidi:
    7 oktober 2008
    Hallo Arjan en Albertine,

Hardstikke leuk om jullie website weer eens te bezoeken. Aan de reisverhalen te lezen vermaken jullie je prima. Leuk geschreven die verhalen hoor. Ook de foto's zeggen meer dan genoeg! Jullie hebben inmiddels al heel wat van de wereld gezien. We wensen jullie in ieder geval nog heel veel plezier tijdens jullie verdere reis.

Groeten van Cees en Heidi